Kategorier

3 Maj

Kallelse/Inbjudan Extra föreningsmöte den 23 maj, om föreningens överlevnad eller nedläggning

2018-05-03 17:15
I samband med föreningens årsmöte den 21 mars 2018 röstade en kvalificerad majoritet av närvarande medlemmar för att lägga ner Veddesta Företagarförening. Enligt stadgarna krävs två omröstningar för att lägga ner föreningen. Därför kallar vi nu alla medlemmar i Veddesta Företagarförening till: EXTRA FÖRENINGSMÖTE - ONSDAG DEN 23 MAJ - klockan 17.30 - Barkarby Kontorshotell, Veddestavägen 19.

Kallelse/Inbjudan - Extra föreningsmöte om föreningens överlevnad eller nedläggning:

Extra föreningsmöte
Onsdagen den 23 maj - klockan 17.30
Barkarby Kontorshotell, Veddestavägen 19.

Vårt extra föreningsmöte den 23 maj ska komma fram till ett beslut om eventuell nedläggning av föreningen. Ska föreningen finnas kvar eller läggas ner?

Bakgrund
Det var nuvarande styrelse som lämnade in en motion till föreningsmötet om nedläggning av föreningen. Intresset bland medlemmarna att engagera sig i föreningen och föreningens aktiviteter sviktar och det är svårt att sätta ihop en ny styrelse efter att flera i styrelsen avgår i samband med föreningsmötet.

Föreningens arbete
Från styrelsen tycker vi att vi gjort vad vi kan för att driva föreningen och för att bidra till ökat nätverkande bland företagarna i Veddesta – vilket vi sett som vår uppgift. Vi har anordnat frukostmöten, sommarlunch, bouleturnering och jullunch/middagar samt varit medarrangörer i Växtplats Järfälla-mässan. Vi har gett ut nyhetsbrev, har en snygg webbsida och en bra Facebooksida.

Engagemang
Att ens föreslå en nedläggning känns både tungt och mycket tråkigt. Men det vi ser är att det behövs förnyelse, engagemang och nya idéer för att orka driva föreningen framåt, från fler än enbart de sju personer som sitter i styrelsen speciellt även eftersom arbetet sker ideellt.

Vill du att Veddesta Företagarförening ska finnas kvar?
Om du som medlem vill att föreningen ska finnas kvar är det ytterst viktigt – ett måste – att du kommer med på mötet och röstar för att föreningen ska finnas kvar. Annars är risken stor att föreningen läggs ner.

Kanske finns det flera medlemmar som har nya idéer och tankar kring föreningen och som vill engagera sig i att rädda samt vara med och driva föreningen vidare. Är du en av dem? Kom till mötet den 23 maj!

Denna kallelse har två bilagor; 1) agenda för mötet den 23 maj, 2) den motion som styrelsen skrivit. Se bifogade filer.